איך עורך דין מקרקעין יכול לעזור ברכישת נכס

רכישת נכס היא ללא ספק אירוע משמעותי בחיינו, בעיקר בגלל סכומי ההשקעה הנכבדים. תהליך רכישת הנכס מלווה בלא מעט בירוקרטיה והיבטים משפטיים, הדורשים מעורבות של גורם מקצועי מומחה בתחום – עורך דין מקרקעין. מה תפקידו של עורך דין מקרקעין וכיצד בדיוק הוא יכול לעזור לכם בתהליך?

 

הליך קנייה / מכירה של נכס בישראל

עסקאות נדל"ן הן בין העסקאות היקרות והמורכבות ביותר שנבצע במהלך חיינו, כאשר תהליך הקנייה / מכירה של הנכס הוא תהליך בירוקרטי וממושך, המתחיל בחיפוש אחר הנכס המתאים ביותר לצרכים והמטרות שלנו וכמובן למסגרת התקציב, ניהול משא ומתן מול המוכרים, פנייה לבנק לקבלת משכנתא, חתימה על הסכם המכירה והעברת הזכויות בנכס על השם שלנו.

 

ההיבטים המשפטיים בהליך מכירת נכס

הליך מכירת נכס הוא הליך הכולל מספר היבטים משפטיים מרכזיים, אשר התייחסות מתאימה אליהם וייעוץ של גורם מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד מקרקעין אושר אלקיים, מהווים פעמים רבות את נקודת ההבדל בין עסקה מוצלחת לבין עסקת "חתול בשק". בין ההיבטים המשפטיים הללו נמצאים:

מצבו המשפטי של הנכס

פעמים רבות אנו נתקלים בדירה שנראית כמו דירת החלומות שלנו, אך מלבד הנראות החיצונית של המבנה, חשוב גם לבדוק את מצבו המשפטי של הנכס המיועד – ללא חובות, שעבודים, רישום מסודר בטאבו, ללא חריגות בנייה ועוד.

ניסוח חוזה

בתהליך קנייה / מכירה של הנכס קיימים לרוב שני צדדים לעסקה, המסדירים ביניהם את המכירה באמצעות חוזה בעל תוקף משפטי מחייב, המסדיר את לוחות הזמנים להעברת הכסף והסנקציות בגין הפרת החוזה.

רישום בטאבו

בשלב הסופי ולאחר השלמת הרכישה, חשוב לדאוג לכך שהנכס יהיה רשום על שימכם בצורה מסודרת ומדויקת וזאת באמצעות רישום הנכס בטאבו.

 

מיהו עורך דין מקרקעין?

ניתן להבין אם כן, כי בתהליך רכישת נכס חשוב להיעזר עם גורם מקצועי ומומחה בתחום – עו"ד מקרקעין, העוסק בתחום הנדל"ן על כל היבטיו (דירות, קרקעות, מגרשים חקלאיים וכדומה) ומכיר היטב את החוקים והתקנות הרלוונטיים, כך שיוכל להעניק לכם מעטפת שירותים משפטיים נרחבת ומקיפה, לביצוע עסקה מוצלחת ובטוחה.

 

כיצד עורך דין מקרקעין יכול לעזור ברכישת נכס?

שירותיו המקצועיים של עורך דין מקרקעין נועדו להבטיח ולשמור על האינטרסים שלכם בביצוע העסקה ולוודא מעל לכל ספק כי תקבלו תמורה מלאה לכסף שלכם. במסגרת השירותים שתוכלו לקבל מעו"ד מקרקעין נמצאים: גילוי ובדיקת נאותות, בדיקת מצבו התכנוני והמשפטי של הנכס, הפחתת סיכונים ומלכודות משפטיות, ניסוח חוזה מכר, הסדרת רישום הנכס ותשלום המיסים הרלוונטיים ועוד.

 

לסיכום

תהליך רכישת נכס הוא תהליך מורכב, הן מבחינת סכומי העסקה והן מבחינת הבירוקרטיה וההיבטים המשפטיים הנלווים ובכדי להבטיח הגנה ושמירה על האינטרסים שלכם בתהליך, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד מקרקעין מומחה, שילווה ויכוון אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב בדיקת מצבו התכנוני והמשפטי של הנכס, דרך ניסוח החוזה ועד הסדרת רישום הנכס על שמכם.

עורך דין מקרקעין ברכישת נכס

אולי תאהבו גם את:

מס ומטבעות 2024
מי משלם מס שבח?

מס שבח הידוע גם כ"מס רווחי הון", הוא סוג של מס המוטל על הרווח שנרכש ממכירת נכס שעלה בערכו עם הזמן. התמצאות ותמרון נכון בחוקי

קרא עוד »
הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »