מה יש לקחת בחשבון לפני הגשת תביעה על רשלנות בהריון?

חווית אירוע של רשלנות רפואית במהלך ההיריון? החוק מאפשר למי שנפגעה כתוצאה מאירוע כזה, להגיש תביעת רשלנות רפואית, לצורך קבלת פיצויים משמעותיים. לפני שמגישים תביעה על רשלנות רפואית בהריון, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. במאמר הבא נעבור על כמה מהדברים הללו.

 

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית יכולה להתרחש במגוון הליכים רפואיים שונים, או מצבים רפואיים שונים. בין היתר, נשים יכולות להיפגע בצורה משמעותית גם כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך ההיריון שלהן. לא רק האישה עשויה להיפגע כתוצאה מרשלנות רפואית זו, אלא גם העובר שהיא נושאת ברחמה.

לכן, ההליכים הרפואיים השונים שאישה עוברת במהלך ההיריון, כמו בדיקות ומעקבים שונים, נעשים בצורה זהירה. רשלנות בהיריון שהסיבה נזק משמעותי לאישה או לתינוק, מעניקה את הזכות לנפגעים להגיש תביעת פיצויים. התייעצו על כך עם עו"ד מומחה בכל נושא רשלנות רפואית.

 

נזק שמקורו לא ברשלנות

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון, הוא שבמקרים מסוימים הנזק עשוי להיגרם שלא כתוצאה מרשלנות רפואית. לפי החוק, רשלנות מתבצעת רק כאשר הגורם המטפל נוקט בפעולות לא סבירות, לא אחראיות או לא זהירות, שמסיבות נזק משמעותי למטופלת. במידה והנזק נגרם במהלך ההיריון, אך לא כתוצאה מרשלנות, לא מדובר ברשלנות רפואית.

 

הליך שיכול לקחת זמן

תביעות בבית המשפט יכולות לקחת הרבה זמן. מי שמחליטה להגיש תביעת רשלנות רפואית כדי לקבל פיצויים שמגיעים לה מטעם החוק, צריכה להבין שהיא הולכת להליך ארוך שיכול לקחת לא מעט זמן. יש להתכונן לכך בעיקר מבחינה נפשית, אך גם מבחינה כלכלית.

 

חדירה לפרטיות

בית המשפט לא פוסק ממקום ריגשי או ספקולטיבי. בית המשפט פוסק לפי העובדות השונות שמוצגות בפניו, העדויות שהוא שומע והראיות שמגיעות אליו. לכן, התובעת צפויה להרגיש בחדירה משמעותית לפרטיות שלה בין כותלי בית המשפט, דבר שיש לקחת בחשבון.

 

הכנה מוקדמת

גם אם על פניו נראה שאירעה רשלנות רפואית למטופלת באופן מובהק, הגשת התביעה עדיין מצריכה הכנה מוקדמת. על המטופלת להציג מסמכים רפואיים רלוונטיים, שיחזקו את הטענה שלה בדבר הרשלנות הרפואית. כמו כן, היא צריכה להצטייד בחוות דעת מרופא מומחה, שתצביע על הרשלנות ועל הנזק שנגרם.

 

ניצחון אף פעם לא מובטח

מה שבטוח בכל הליך משפטי מהסוג הזה, הוא שאף תוצאה אינה מובטחת. בית המשפט מקבל את ההכרעה שלו רק לאחר שהוא שומע את כל הצדדים ובוחן את כל המסמכים הרפואיים השונים. צריך להבין זאת לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית.

 

סיוע מאיש מקצוע

אם אתם מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית, אתם צריכים לקבל סיוע מאיש מקצוע מיומן – עורך דין מנוסה המתמחה ברשלנות רפואית. בחירת עורך דין מקצועי בצורה נכונה, תעלה את הסיכויים שלכם לקבל פיצויים גבוהים.

תביעת רשלנות הריון

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »