קלאסיקה זה לנצח

עם כל הכבוד לכל היעדים החדשים והמפתיעים שנכנסו לתמונה בשנים האחרונות, לפעמים אתה פשוט רוצה את הקלאסי, הישן והטוב. כי קלאסיקה זה לנצח. אם נתעמק בזה לשנייה, נבין שזה בדיוק כמו בטעמי גלידה – זה נורא נחמד לטעום את הקרמל המלוח או אשכוליות, אבל בסופו של דבר אנחנו בעיקר נרצה את הווניל והשוקולד.

לכן, אנחנו נשאיר את איחוד האמירויות לכתבות הבאות שלנו וניסע לבקר באטליה, הולנד וגרמניה – הקלאסי שבקלאסי. ונציה, אמסטרדם, ברלין – מקווים שהתכוננתם.

 

אז ממה כדאי שנתחיל?

 גונדולות, אגרות וקפוצ'ינו

נתחיל מחדשות טובות – אגרת כניסה לוונציה צפויה להיכנס לתוקפה החל מ – 2023, מה שמשאיר לכם עוד כמות נכבדה של זמן לנסוע בחינם. כמעט. אז מה, לא נשתמש בהזדמנות?

 

 למה לנסוע לוונציה?

ונציה לא סתם מתחזקת תואר מרשים של אחת הערים היפות בעולם. ונכון, אפשר לטעון שלא נשאר בה הרבה מן המקומי והכל כבר מזמן הותאם לרבבות התיירים שפוקדים אותה על בסיס יומי.

אפשר גם לטעון שמדובר בתפאורה שנשארה מצילומי סרט תקופתי כלשהו. מה שאי אפשר לטעון זה שהיא לא יפה, לא מופלאה ולא מרשימה. כי כל שמות התואר האלה, משומשים על מנת לתאר אותה.

 

 מה נעשה?

כל העיר היא בעצם מוזיאון אחד ענק תחת כיפת השמיים.

אם שנייה נדלג על כיכר סן מרקו והיונים, נתעלם מהגונדולות והוופורטו, לגמרי לגמרי לא נבחין בקונדיטוריות הרבות הפזורות להן ברחבי העיר, כמו פטריות אחרי הגשם, נמליץ לכם פשוט להיכנס לסמטה הקטנה פה בצד ימין, לפנות בה שמאלה, ואז שוב ימינה ואז שוב ימינה ואז 3 פעמים שמאלה – כי רק ככה אפשר באמת לחוות את ונציה כפי שהיא.

ונציה היא חגיגה לכל מי שיודע שאת האמיתי רואים רק בחצר האחורית ולא בתוספת המוני תיירים שצועדים ביחד איתכם באותם השבילים.

 

 לסיכום

עיר שכאילו מתקיימת לה בייקום מקביל. ייקום שבו המים יכולים להציף אותה כמה פעמים בשנה ובטרם זה קורה, התושבים מקבלים התרעה של כמה שעות מראש להרים את כל החפצים מהרצפה.

אתם עוד כאן?

 

 תעלות, הרינג ומעט "אבקת פיות" קסומה

האם במאת יש מישהו מבין הקוראים, שאמסטרדם לא הייתה ברשימת הערים המועדפות עליו לטיול? נתקשה להאמין. אמסטרדם אהובה על כולם והיא לגמרי הקונצנזוס.

 

 למה נוסעים לאמסטרדם?

בשביל אווירת החופש והשחרור, בשביל להרגיש חי וצעיר, גם אתה כבר הרבה מעל גיל 50 וגם כי לעיר יש הרבה מה להציע במגוון תחומים.

מי שרוצה את הצעיר והמשוחרר – מוזמן לקפוץ לאחד מקופי שופס הרבים שפזורים פה ברחבי העיר. להתרשם מהאווירה, להבין במה מדובר ואולי גם להחליט שזה מגניב אבל לא מעבר.

מי שרוצה את המתורבת, ייהנה פה ממגוון המוזיאונים מרשימים דוגמת מוזיאון ואן גוך, ייהנה מהארכיטקטורה של העיר, מהיופי של התעלות והנימוס של המקומיים.

 

 לסיכום

צ'ק ליסט קטן – לא מפספסים את הכלבו הגדול ליד כיכר הדאם, עם קומת אוכל מרשימה במיוחד, טועמים צ'יפס באחד מדוכני הרחוב הרבים שיש פה ומיד מתיישבים על גדול נהר אמסטל. משוטטים במרכז העיר ואז פונים לכיוון פארק Vondelpark, שבו תוכלו לצבור כוחות להמשיך בטיול הערב שלכם.

 

 תעלות, נקניקיות ומפגש עם העבר

ברלין מושכת אליה אנשים מכל רחבי העולם. קלישאתי? לחלוטין. אבל יש משהו בעיר הזאת שגורם לכולם להרגיש שייכים וברוכים הבאים. היא נותנת מקום למגוון תרבויות, למגוון זרמים, למגוון דעות. הבדל עצום שקרה בה ב70 שנה האחרונות.

 

 מה נעשה בברלין?

אתם מתכוונים, פרט ללכת לטיול לאורך אונטר דן לינדן, להגיע לאלכסנדרפלאץ, לצאת לשייט על שפרה, להצטלם על רקע שער הנצחון, לבקר בפרלמנט ולקפוץ לאי המוזיאונים המפורסם?

אם זה לא מספיק, תמיד מומלץ להנות מהטבע המדהים שיש לגרמניה להציע לנו ולחפש את הפארקים עם האגמים , את השווקים שבהם ניתן לקנות אוכל לכאן ועכשיו ולהנות מפיקניק מאולתר בטבע.

 

 לסיכום

ברלין מסבירה פנים לכל תייר, החל מאנשים שמחפשים את הגרפיטי ברחובות ועד האנשים שרוצים לבקר ב – 4 מוזיאונים בתוך יום אחד.

והיא אפילו עוד יותר בתחום האוכל – תרבות טורקית עם השווארמה, תרבות גרמנית עם הנקניקיות בקארי ותרבות של כולם עם הקפה החזק והטוב.

סירות

 

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »