פיצויים עבור תאונת דרכים עם אוטובוס

לרוב אנו שומעים מדי יום על תאונות דרכים עם רכבים פרטיים או הולכי רגל, אך גם תאונות דרכים עם אוטובוס לצערנו מתרחשות בשל רשלנות של הנהג, מזג אוויר ערפילי או גשום, בעקבות מחדלים בכבישים או עבירות תנועה של כלי רכב אחרים. המאמר יעסוק בפיצויים עבור תאונת דרכים באוטובוס.

 

דוגמאות לתאונות דרכים עם אוטובוס

אוטובוס הוא אומנם כלי רכב גדול אך גם הוא מעורב מדי פעם בתאונות דרכים. בין אם מדובר על תאונה חזיתית עם כלי רכב אחר ובין אם מדובר על בלימה פתאומית או סטייה מהנתיב, הנוסעים עלולים להיפגע וחייהם בסכנה.

יתרה מכך, כל אדם העולה לאוטובוס ומאבד את שיווי משקלו עקב בלימה או נפילה, מוסחות של הנהג, נזק ביציאה או בכניסה לאוטובוס כאשר הנהג ממשיך לנסוע, או דלת שנסגרת על ידו או רגלו מסכנת אותו באותה מידה ועלולה לגרום לנזקי גוף ונכות. במקרים כאלו ניתן לתבוע פיצויים באמצעות עורך דין תאונות דרכים.

 

אלו פיצויים ניתן לתבוע על תאונת דרכים עם אוטובוס?

הפלת"ד – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כולל גם נוסעים הנפגעים מתאונת דרכים באוטובוס. בדומה לתביעה של חברת ביטוח החובה במקרה של תאונה עם רכב פרטי, גם בעקבות תאונה באוטובוס ניתן לתבוע את חברת הביטוח, בין אם נהג האוטובוס אשם או לא אשם בתאונה.

מדובר על פיצוי המגלם בתוכו הפסדים בגין היעדרות מהעבודה, נכות זמנית או צמיתה, עוגמת נפש, כאב וסבל, הוצאות על הטיפולים, עזרים רפואיים, סיעוד ותרופות. בהתאם לחוות דעת של רופאים מומחים משקללים את כל הפרמטרים הללו וקובעים את סכום הפיצוי. הבעיה מתחילה בזה שחברות הביטוח מוצאות דרכים לא לשלם את מלוא הסכום ולכן חשוב לתבוע באמצעות עורך דין מקצועי המתמחה בתאונות דרכים ומכיר את ההתנהלות מול חברות הביטוח.

 

מה עושים במקרה של תאונה באוטובוס?

ראשית, יש לתעד את כל השתלשלות המקרה, היום והשעה ביחד עם השם של חברת האוטובוסים, שמו של הנהג ופרטיו האישיים, פרטי הביטוח של הנהג, מס' הקו, מספר הרישוי ולצלם את מקום האירוע ונזקי הגוף. חשוב להחליף גם פרטים עם נוסעים אחרים שהיו עדים לאירוע. בנוסף, מומלץ לשמור את כרטיס הנסיעה אם הוא בידכם. מייד לאחר התאונה יש להגיע למוסד רפואי ולקבל טיפול.

המוסד הרפואי גם הוא יתעד את השתלשלות המקרה ואת הפגיעות. גם אם אינכם סובלים מכאבים חשוב מאוד להיבדק כי עלולות לצוץ בעיות גם מספר ימים לאחר התאונה. במידה ולא ניגשים לקבל טיפול רפואי התביעה תידחה כי לא יהיה ניתן לקשור בין הפציעות לתאונת הדרכים. במקביל יש גם להצטייד באישור מהמשטרה על תאונת הדרכים. לסיכום, אל תתמודדו עם האירוע לבד ופנו לעורך דין שיסייע לכם בתביעה.

פאַרגיטיקונג ויטאָבוס צופאַל

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »