בקשת ערעור על דו"ח משטרה

קבלת דו"ח שלא בצדק יכולה להוציא מאיתנו את כל המוטיבציה להמשיך הלאה. להיות פסע מפסילת רישיון עלול להוביל למצבים לא נעימים, והמחשבה על ערעור הדו"ח מתעוררת. תהליך הערעור לוקח זמן ודורש סבלנות, אך עם טיפול משפטי נכון ומיטיב, תוכלו לבטל את הדו"ח ולעשות צדק בחייכם. אז איך מגישים בקשת ערעור על דו"ח משטרה? במאמר זה נסביר.

 

איך הביטל מתבצע?

לאחר קבלת הדו"ח, ניתן לפנות לעו"ד לתעבורה. עורך הדין יבדוק את פרטי המקרה ויוכל לדעת כיצד לנהוג בדו"ח מבחינה משפטית. עו"ד שלצידך יוכל למחוק את הנקודות שנצברו ממשרד הרישוי ולהגן על הרישיון שלכם. ערעור על דו"ח תנועה הוא לא הליך פשוט, ניקוד ממשרד הרישוי עלול לפגוע ברישיון הנהיגה ולהוריד אתכם מהכביש לתקופה ארוכה. ברגע שתפנו לעו"ד לתעבורה, תוכלו לבצע את הליך הביטול והעמידה למשפט הביטול דרכו.

 

איפה מתחילים?

לאחר שקיבלתם דו"ח משוטר או שהדו"ח נשלח לביתכם, ישנה תקופה של 90 יום בהם תוכלו להגיש ערעור ובקשה להישפט. התאריך האחרון להגשת בקשה להישפט מופיע בדו"ח עצמו. יש לשלוח את הספח המצורף לדו"ח יחד עם פירוט הסיבות שבגינן הדו"ח צריך להתבטל. את הבקשה יש לשלוח בדואר רשום למרכז פניות ארצי. רצוי לשמור את אישור המשלוח עבור המעקב. לאחר שליחת הבקשה, ממתינים לקבלת הזמנה לדין מטעם משטרת ישראל – גם הזמנה זו תשלח בדואר רשום.

 

כמה זמן הליך הערעור לוקח?

זימון לבית המשפט אמור להישלח תוך שנה מיום הבקשה. אם לא זומנתם למשפט במהלך המתנה של שנה, יהיה ניתן לטעון להתיישנות העבירה. לפני נקיטת צעד כלשהו, רצוי להתייעץ עם עו"ד לתעבורה. נהגים זהירים שלא נזקפה לחובתם עבירת תנועה למעלה מ-10 שנים זכאים להמיר את הדו"ח שקיבלו באזהרה ללא נקודות או תשלום של קנס כספי. שימו לב כי אין להגיש יחד בקשה להישפט וגם בקשה להמיר לאזהרה. את הערעור יש להגיש כמה שיותר מוקדם, עם הבקשה להמרת הדו"ח לאזהרה ניתן לחכות.

 

מה קורה לאחר שהתקבלה בקשת הערעור?

משטרת ישראל עתידה לשלוח לנהג הזמנה למשפט בבית המשפט לתעבורה. ההזמנה כוללת את מועד הדיון, שעה, מיקום גאוגרפי ועוד. יש להתייצב לדיון שנקבע במועד ללא איחורים. במידה והנהג לא יתייצב בדיון, בית המשפט רשאי לשפוט אותו בהעדרו ולהטיל עליו עונשים.

 

ערעור קנס

אם הנכם מעוניינים לערער על קנס, ניתן למלא טופס מקוון באתר האינטרנט של משטרת ישראל. בטופס ניתן לפרט את הנימוקים המתאימים לביטול הקנס ולצרף מסמכים המאמתים את טענותיכם. את הבקשה לביטול יש להגיש תוך 90 יום מקבלת הדו"ח, המועד האחרון להגשת ערעור מופיע ברישום הקנס. בקשה שתוגש במועד המתאים תמנע את הליך הגבייה ותוספות הפיגור הקיימות בחוק בהתאם לפיגור תשלום קנס.

דיווח תנועה

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »