עורך דין רשלנות רפואית – מה תפקידו?

אלפי תביעות בגין רשלנות רפואית מוגשות מדי שנה בישראל לבתי המשפט.

סכום הפיצויים הכולל של כל אותן אלפי תביעות בשנה עומד על כרבע מיליארד ש"ח (!!!) ועל מאות אלפי שקלים לתובע. אז איך עורך דין רשלנות רפואית משתתף בתהליכים הללו ועד כמה הוא באמת חיוני?

 

רקע על רשלנות רפואית בישראל

רשלנות רפואית היא אחת העבירות הנפוצות בארץ, שבגללן נהוג לתבוע תביעה אזרחית כדי לקבל פיצויים.

גובה הפיצויים נקבע לפי גודל הנזק ורמת החומרה של פגיעה בתפקוד היומיומי בעקבות הנזק.

אמנם רשלנות רפואית אינה מוגבלת רק לטיפול רפואי שבגינו המטופל סובל מנזק פיזי, אלא גם למצב שבו המטופל לא מבין את ההליך הרפואי הנעשה בו, בגלל שלא ניתן לו מידע מספק, או שהמידע ניתן לו בשפה שאינו מבין, או שהצוות הרפואי אף קיבל החלטה לגבי הטיפול, מבלי להתייעץ כלל עם המטופל.

אבל גם במקרים הללו, עשוי להיגרם נזק למטופל ולו רק במסגרת עוגמת נפש.

בסך הכל, רשלנות רפואית יכולה להביא למצב של נזקי גוף קבועים, או זמניים, אובדן כושר עבודה, עוגמת נפש, הוצאות כספיות גדולות על טיפולים שונים לתיקון הנזק ואף למוות.

הליך רשלני, אשר עשוי לפגוע במטופל, עשוי להתרחש בעת טיפול רפואי, אך גם בעת אבחון שגוי, בדיקה לא זהירה, בחירת הליך רפואי מתאים, מעקב, בדיקות, תהליכי התאוששות ועוד.

כפי שניתן להבין, תהליך ההוכחה של רשלנות רפואית עשוי להיות מורכב, ארוך ומייגע.

 

עורך דין רשלנות רפואית

ברגע שהתגלה טיפול רשלני, או יחס רשלני מצד צוות רפואי, רופא מטפל, אחות, מיילדת, או מוסד רפואי, יש לפנות לעורך דין לצורך קבלת הכוונה להמשך הטיפול בתיק.

כמו כן, עורך דין מנוסה ומיומן יכול גם לומר לכם אם יש לכם סיכוי להצליח ומה גובה הפיצויים שאתם יכולים לבקש.

עורך הדין ילווה אתכם בתהליך הכנת התביעה הכולל איסוף מסמכים רפואיים מכל הסוגים, אשר עבור חלקם תצטרכו להפעיל את עורך הדין, שכן המוסד הרפואי שאותו אתם תובעים, לא ימהר לעזור לכם.

בשלב הבא, עורך הדין יפנה אתכם למומחה רפואי מתאים, אשר מורשה לתת חוו"ד לבית המשפט בעניין רשלנות רפואית.

המומחה יציין בחוות הדעת שלו, אם הצוות הרפואי התנהל ברשלנות, אם יש קשר ישיר בין הטיפול הרשלני לבין הנזק שנגרם למטופל ואם אכן נגרם נזק רפואי למטופל, באיזה סדר גודל וכן הלאה.

לבסוף, עורך הדין יכין את כתב התביעה ייצג אתכם בבית המשפט ואף בתהליך הסדר פיצויים מחוץ לכותלי בית המשפט, אם הדברים יגיעו לכך.

 

לסיכום

עורך דין רשלנות רפואית הוא בעל מקצוע מיומן, מלומד ומנוסה, אשר תפקידו ללוות את התובעים (או הנתבעים) בתיק רשלנות רפואית, עד לתום ההליכים המשפטיים, תוך שמירה על האינטרסים של לקוחותיו ומתן הכוונה מלאה להכנת התביעה על הצד הטוב ביותר.

למידע נוסף על תביעות רשלנות רפואית לחצו: df-law.co.il

 

תמונה של צילום רטנגן

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »