נפגעת בתאונה וממשיך לעבוד? בדוק אם מגיע לך פטור ממס הכנסה

במקרה שנפגעת בתאונה, הרבה דברים נלווים לסיפור, בין היתר, יכול מאוד להיות שיש לך זכאות לפטור ממס הכנסה. החוק לא ידוע לציבור לעיתים, ונדמה לנו שיאמרו לנו אם זה יהיה רלוונטי לנו, אך לא כך המצב. צריך לעשות בירורים, לבדוק את הזכאות שלכם אל מול המצב שלכם, תאונות רבות קורות ומשפיעות על היכולת שלכם להשתכר, ועל כך יש לכם זכויות וזכאויות, בואו להבין איך זה עובד.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

על פי החוק במדינת ישראל, ישנה קביעה כי אנשים אשר סובלים מבעיות רפואיות כאלו או אחרות, יכולים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. הפטור הוא עד סכום מסוים אשר נקבע בחוק כסכום המקסימאלי להכנסה שנתית. ובנוסף לכך, ניתן גם לקבל החזר כספי על מס הכנסה ששילמתם שלא בצורך באופן רטרואקטיבי של עד שבע שנים אחורה.

 

ליווי מקצועי

הרבה פעמים קשה לאנשים לדעת או להבין את כל הפרטים הקטנים שיש בחוק על מנת שיקבלו את הפטור או ההחזר, לכן קיימות חברות שנותנות ליווי מקצועי. בעזרתם של אנשים מקצועיים שמבינים בתהליך וכבר עזרו לאנשים רבים לקבל את מה שמגיע להם, תדעו שאתם בידיים טובות בכדי לוודא שלא יתפספס אף חלק ואתם גם תקבלו מה שמגיע לכם.

 

המטרה היא מימוש הזכויות

חשוב להבין שלא מדובר באיזה תהליך משפטי, אין פה הוצאות ומאבק וסיכויים שהם לא לטובתכם, יש פה חוק ברור שפשוט צריך להיות מודעים אליו ואז, לעבור את התהליך בכדי לקבל את מה שאתם כבר זכאים לו מביותכם אזרחי המדינה. יש מספר חלקים לעבור בדרך, שחשובים בכדי שיהיה תהליך הוגן ומסודר, אשר מוביל למימוש הזכויות שלכם.

 

תהליך קבלת פטור ממס הכנסה

  • בירור ראשוני – הדבר הראשון יהיה לעשות את הבירור ההתחלתי, שיחה טלפון עם גורם סיוע בדרך כלל זו הדרך הטובה ביותר. בשיחה הזו תוכלו לתת את כל הפרטים היבשים הפשוטים של המצב הרפואי שלכם, מה קרה ואיך זה משפיע על חייכם ועל היכולת לעבוד. לאחר מתן הפרטים הבסיסיים האלו יוכלו לומר לכם אם יכול להיות שכדאי לכם להמשיך.
  • פגישה – בשלב הבאה תקבע לכם פגישה, מראש תתבצע בדיקה רפואית שממנה צריכה לעלות סבירות של תשעים אחוזי נכות לתקופה שהיא מעל חצי שנה. בפגישה תוכלו לגבש את התיק הרפואי שלכם, תוך כדי ביסוס שאתם יודעים להסביר היטב את היקף הבעיות הרפואיות שלכם.
  • וועדה רפואית – בשלב הבא תעמדו מול וועדה רפואית, שם תצטרכו להסביר בצורה המיטבית ביותר את המצב הרפואי שלכם. מומלץ גם כאן להיעזר באנשים בעלי ניסיון שינחו אתכם להסביר את המקרה שלכם בצורה הטובה ביותר בכדי להעלות את הסיכוי שתוכלו לקבל את הפטור שמגיע לכם.

 

יש סיכוי שהמדינה חייבת לכם כסף

אם אתם סובלים מבעיה רפואית, עברתם תאונה וחזרתם לעבוד אבל לא חשבתם על זה יותר מידי, כי פשוט התמקדתם בהתמודדות עם העניינים הרפואיים, אולי מגיע לכם פטור מתשלומי מה הכנסה והחזר רטרואקטיבי. לא להאמין כמה אנשים אינם מודעים לזכויות שלהם, ולכן חשוב לעשות את הבירור מול הגופים המותאמים ולהתחיל את התהליך.

אמבולנס מעמיס מטופל

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »