מתי אפשר להגיש בקשה להחזר מס

מדינת ישראל היא אלופת עולם בכל הקשור לגובה המיסים שהיא גובה מאזרחיה, מרבית מדינות המערב זולות יותר לפחות בנושא תשלומי המס. מעבר למס האישי שעל כל אזרח לשלם כנגד גובה ההכנסות שלו, אזרחי ישראל נאלצים לשלם מס על רכישת דירה, מס על רווחי הון, מס על רכישת רכב חדש ועוד מיסים כאלה ואחרים שהופכים את החיים כאן ללא זולים בלשון המעטה. 

אולם, מסתבר שלא כולנו מודעים לעובדה, בעיקר השכירים שבנינו, שבכל סוף שנת מס מגיעים לחלק נכבד מהאזרחים החזרי מס בגין שינויים בסטטוס האישי שחל אצלם במהלך השנה. הדבר נובע מהעובדה שמס הכנסה מבצע עם האזרח התחשבנות חד שנתית בסוף השנה ובינתיים, משלם האזרח באמצעות מעסיקו מיסים, על פי תנאים שעשויים להשתנות ולשנות את אחוז המס שעליו לשלם בפועל. לפיכך, בואו נתרכז לרגע בשינויים שמחוללים את שינוי הסטטוס האישי ומייצרים את הזכאות להחזר מס.

 

אילו שינויים צריכים להתקיים על מנת שתהיו זכאים להחזר מס בסוף שנה?

  • שכירים – מס הכנסה מבצע כאמור חישובי מס על בסיס שנתי ולא חודשי ובמהלך השנה יכולים לחול שינויים בסטטוס שלכם. מכיוון שאתם משלמים מס הכנסה כשכירים בכל חודש ולא פעם בשנה, יתכנו בהחלט פערים לטובתכם בין המס ששילמתם מידי חודש לבין המס שהייתם צריכים לשלם לאחר השינוי שעברתם. מאמרים רבים בעיתונים כלכליים התייחסו לנושא וציינו, שהר גדול של כסף ממתין ללא מעט אזרחים במשרדי מס ההכנסה.
  • שכיר שהחליף עבודות – עובד שכיר שמכל סיבה שהיא עבר מעבודה לעבודה במהלך שנת המס יהיה זכאי בסבירות גבוהה להחזר מס. הדבר נובע מהפרשים אפשריים בגובה השכר וכן, מהאופציה שבין עבודה אחת לשנייה היה זמן בו השכיר לא עבד כלל וקיבל דמי אבטלה.
  • שכיר שפוטר – שכיר שהחל את שנת המס כעובד מן המניין במקום עבודה מסודר ובמהלך השנה פוטר מכל סיבה שהיא וקיבל דמי אבטלה, יהיה זכאי כנראה להחזרי מס על התקופה בה קיבל אבטלה ועד שמצא עבודה חדשה.
  • שכיר בשתי עבודות – אדם שעבד בשתי עבודות ומכל סיבה שהיא לא ביצע תאום מס כנדרש עדין זכאי לקבלת החזרי מס.
  • חל"ת –  עובד שכיר שהוצא בעל כורחו לחל"ת יהיה זכאי להחזר מס.
  • שינוי בסטטוס האישי – מכיוון שכל אזרח עובד מקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה ולנקודות אלה מתווספים שיקולים בהתאם לסטטוס האישי שלו, הוא יהיה זכאי להחזר מס באופן די וודאי באחד מהמקרים הבאים – גירושין, לידת ילדים, יציאה לחופשת לידה כחוק, סיום לימודי תואר ומקרים נוספים.

 

האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס?

אזרחים רבים חוששים להגיש בקשה להחזר מס מכיוון שהם בדעה שכך יעלו על הרדאר של מס הכנסה. הרשו לי לומר ממקור מוסמך www.hagana.co.il אין לכם מה לחשוש, דרשו את המגיע לכם, הרי בכל מקרה תשלמו בחייכם לא מעט מיסים למדינה.

מטבעות צומחים

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »