איך תדעו האם מעקה הזכוכית שלכם חוקי ותקין?

ככלל, מעקה זכוכית מותקן במרפסות או בתוך בתים ובשנים האחרונות, הפך הוא לפריט עיצובי נפוץ בהרבה מקומות.

למעקה זכוכית יש יתרונות שונים, כאשר העיקרי שבהם הוא אסתטיקה ויוקרתיות, כך שבניגוד למעקה המיוצר מעץ או מברזל, מעקה העשוי מזכוכית תורם

לתחושה של מרווח בחלל שבו הוא ממוקם.

יתרון נוסף שקיים במעקה מזכוכית, שאין צורך להתאים אותו לעיצוב הכללי של הבית (או של כל סוג נכס אחר שבו הוא נמצא), מאחר ובד"כ, זכוכית מתאימה

לכל צבע או עיצוב שקיימים.

 

התקנת המעקה למטרת בטיחות

מעקה זכוכית המותקן בבית, מטרתו למנוע תאונות ונפילות, בכדי שבני הבית יהיו מוגנים ובטוחים. אולם, הרבה מחומרי הגלם שמהם מכינים מעקות עשויים לפגוע במראה של הבית ואפילו להפוך את אזור המדרגות (שבו מותקן המעקה) ללא אסתטי. לפיכך, הפתרון שמטרתו לתת מענה לכך הינו מעקה העשוי מזכוכית. כיום, מעקות מזכוכית מותקנים במקומות שונים וביניהם: במרפסות, בגרמי מדרגות ועוד, כאשר מטרתם העיקרית הינה לדאוג לבטיחות עבור האנשים. מסיבה זו, ישנו תקן ישראלי, שקבע כללים בנוגע לבניית מעקה זכוכית.

 

תקינות המעקה

אם תהיתם כיצד ניתן לדעת האם מעקה הזכוכית שהתקנתם הינו חוקי ותקין, ניתן לציין כי להתקנה של מעקה זכוכית קיים תקן בטיחות מחייב. תקן זה מורכב משלושה פרמטרים: סוג הזכוכית, עובי הזכוכית וגובהו של המעקה.

סוג הזכוכית – זכוכית המעקה מחויבת להיות מחוסמת, במידה והמעקה מותקן בתוך הבית, או זכוכית טריפלקס (רבודה) ומחוסמת, במידה והמעקה מותקן במרפסת. זכוכית טריפלקס מורכבת משתי שכבות של זכוכית מודבקות ואילו זכוכית מחוסמת, הינה זכוכית שחיממו אותה בטמפרטורה גבוהה ולאחר מכן, קיררו אותה במהירות. בתהליך זה, נעשית הזכוכית חזקה ועמידה פי כמה יותר מזכוכית סטנדרטית.

עובי זכוכית המעקה – תקן מינימאלי של זכוכית הינו 8X  8 (על אף שבעבר התקן חייב עובי מעקה של 10 מ"מ לכל הפחות).

גובה מעקה הזכוכית – אם מעקה הזכוכית מותקן במרפסת, אזי מחויב הוא להיות, לכל הפחות,  בגובה של 105 ס"מ מהרצפה. אם מעקה הזכוכית מותקן במדרגות בתוך במבנה, אזי מחויב הוא להיות בגובה של 95 ס"מ, לכל הפחות.

 

לסיכום

בהתאם לתקן הישראלי, קיימת חובה כי מעקה זכוכית המיועד למדרגות תהיה מחוסמת וכי מעקה זכוכית המיועד למרפסת יהיה מזכוכית טריפלקס מחוסמת. בנוסף, בבחינת עובי המעקה הנדרש, כיום נהוג להתקין מעקות זכוכית בעובי של 8 מ"מ לכל הפחות. בבחינת גובה המעקה, חייב להיות הוא 105 ס"מ מהרצפה, כאשר מדובר במעקה במרפסת ו 95 ס"מ מהרצפה, כאשר מדובר במעקה במדרגות.

ככלל, קיים מגוון של מעקות מזכוכית מחוסמת וההמלצה היא להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום, שיוכל להתאים עבורכם מעקה זכוכית מעוצב ובטיחותי.

למידע נוסף לגבי מעקות זכוכית, ניתן להיכנס לאתר https://zhglassk.co.il/מעקות-זכוכית.

 

מדרגות

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »