מי יכול לפתוח תיק גירושין? 

לאחרונה, אנו שומעים על לא מעט זוגות שתוהים לגבי הליך של פתיחת תיק גירושין. מדובר כמובן בבני זוג שהחליטו שהם רוצים להתגרש, אך הם אינם יודעים מאיפה להתחיל וכמובן שהם גם לא יודעים אם הם יכולים לפתוח תיק גירושין או שעליהם לעשות כמה סידורים לפני כן. כדי לבדוק את התשובה לשאלה הנפוצה הזו, יצאנו לפגוש את המומחים בתחום וחזרנו עם כל הפרטים.

 

אז מי יכול לפתוח תיק גירושין?

כדי לענות על השאלה הזו, אנחנו יכולים לציין בפניכם תחילה את הרשימה המתבקשת שקיבלנו. מדובר ברשימת האנשים שאינם יכולים לפתוח תיק גירושין:

  • רווקים
  • אלמנים
  • ילדים מתחת לגיל 18 שטרם נישאו

אז מי כן יכול לפתוח תיק גירושין? בני זוג שעונים על הקריטריונים הבאים:

  1. בני זוג שעברו הליך של נישואין
  2. בני זוג (או אחד מהם) שהחליטו כי הם מעוניינים להיפרד

 

מה בני הזוג צריכים לעשות לאחר שהם החליטו להיפרד?

בני זוג שעונים על שני הקריטריונים שנכתבו לעיל צריכים לפנות אל בית הדין הרבני ולציין כי הם מעוניינים לפתוח תיק גירושין לקראת הליך גירושין. כדי שהם יוכלו להתחיל בהליך המבוקש, עליהם להגיש בקשה שנקראת "בקשה לגירושין" בפני בית הדין הרבני. לאחר שקראנו כמה פרטים בנושא אצל עו"ד דיני משפחה באתר helenasimhi.co.il, התברר לנו שישנם לא מעט מצבים שבהם רק אחד מבני הזוג מחליט להתגרש. במצב שכזה, על אחד מבני הזוג לגשת אל בית הדין הרבני ולהגיש תביעת גירושין. תביעה זו אומרת שהוא תובע את בן או בת הזוג כדי להביא להליך של גירושין.

 

איך פותחים את תיק הגירושין?

שאלה נוספת שנשאלת על ידי זוגות רבים שמתעניינים בהליך גירושין נוגעת לאופן פתיחת התיק. כדי לפתוח את התיק, צריך לגשת אל בית הדין הרבני שנמצא באזור המגורים של בני הזוג. כך שאם למשל בני הזוג מתגוררים  בפתח תקווה, עליהם לגשת אל בית הדין הרבני בפתח תקווה וכן הלאה. אם בני הזוג לא יודעים איפה נמצא בית הדין הרבני הקרוב לביתם, ניתן לבדוק זאת באמצעות חיפוש מהיר ברשת.

 

מה צריך להכין לקראת הליך פתיחת התיק?

לקראת ההליך צריך להכין את הדברים הבאים:

  • מסמכים שכוללים את הפרטים המלאים של שני בני הזוג (במידה וההליך מתקיים בליווי של עורך דין, יש לציין גם את פרטי עורך הדין המלווה)
  • לציין מהן הסיבות לגירושין
  • לציין האם יש ילדים משותפים לבני הזוג
  • לציין האם נעשו צעדים כלשהם בניסיון להבין לשלום בית או האם נעשה הליך של גישור
  • להכין תשלום עבור אגרת פתיחת תיק ואגרת תעודת גירושין

 

לסיום

עד כאן כל הפרטים שחשוב שתדעו בנוגע לפתיחת תיק גירושין. אנו מאחלים לכם הצלחה בהמשך ההליך, מקווים להתראות במדריך הבא.

לחתוך למחצית את תעודת הנישואין

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »