מה מצופה מעורך דין בעסקת נדל”ן

עסקאות נדל"ן מתבצעות מדי יום במסגרת חוק המקרקעין בכל הנוגע להעברת קרקעות, נכסים, דירות, רישום שיתוף, הסדרת בעלות וכיוצא בזה. על מנת לא לעשות טעויות שיכולות לעלות ביוקר, מומלץ לקבל סיוע מעו"ד נדל"ן. המאמר יפרט מה מצופה ממנו.

 

האם ניתן לבצע עסקאות נדל"ן לבד?

כל אדם הבקיא בנדל"ן ובעריכת חוזים יכול לבצע עסקת נדל"ן. ביחד עם זאת מדובר בנושא שלא כולם בקיאים בו בהיבטים המשפטיים ועלולים לטעות. דבר כזה יכול להוביל לעוגמת נפש ולהפסדים כספיים. במקרים בהם העסקאות נעשות לבד הצדדים מוצאים את עצמם לא פעם מתנגחים בבית המשפט עקב מחלוקות ביניהם. זו הסיבה שלפני ביצוע העסקה יש לפנות לסיוע של עו"ד נדל"ן על מנת שינחה את הצדדים ויבצע את תפקידו בצורה מקצועית.

 

מה מצופה מעורך הדין בעסקת נדל"ן?

על מנת לעמוד על הזכויות שלכם ולקדם את האינטרסים של הצדדים עורך הדין צריך להעניק לכם שירות בכל הנוגע לבירוקרטיה וההיבטים המשפטיים של העסקה. כלומר, עליו לבדוק האם המידע שניתן על הנכס הוא נכון, האם מדובר בעסקה אמינה מבחינה משפטית, האם הלקוח שלו זכאי לפטור ממס שבח או מס רכישה, האם הנכס רשום בטאבו וכד'. כמו כן, עורך הדין ינסח חוזה מכר עליו יצטרכו הצדדים לחתום ולסכם את העסקה. הבדיקה החשובה ביותר היא נסח הטאבו.

למרות שנסחי הטאבו נגישים לכולם באינטרנט וניתן לוודא אם יש על הנכס הערת אזהרה, חנייה רשומה וכד', עורך הדין יבחן את הנסח בעין מקצועית על מנת שהעסקה תצא לפועל ולרוכש לא יהיו חששות מהקנייה. במידה ועורך הדין מגלה כי בנכס יש חריגת בנייה יהיה ניתן להסדיר זאת עם התייחסות מקצועית. במידה ויש הערת אזהרה העסקה לא תצא לפועל ולכן חשוב לגלות זאת בזמן. גם הצד שמוכר את הנכס ידע מה עליו לעשות על מנת שיוכל למכור אותו ללא תקלות ולפיכך עורך הדין יסייע גם לו.

 

חישוב תשלום המיסים בהתאם להטבות

עורך דין המעורב בעסקת נדל"ן יודע מה הן חובות המיסוי של הצדדים ויכול לבדוק אם הם פטורים מהתשלום או יכולים לקבל הטבה. לפי החוק כל מי שמוכר דירה נוספת צריך לשלם מס שבח שהוא מס על הרווחים ולשלם מס השבחה על שינויים שנעשו בנכס שגרמו לו לקבל שווי גבוה יותר. לעומת זאת, כל מי שרוכש דירה צריך לשלם על פי החוק מס רכישה. ישנם סעיפים בחוק המתייחסים להנחות או לפטור מתשלום המיסים שעליהם עורך הדין אמור לספר לכם.

 

חוזה הוא לא רק חתימה

כדי להגיע לשלב החתימות על חוזה מכר יש לנסח חוזה שיהיה מקובל הן על המוכר והן על הרוכש. החוזה צריך להיות מפורט ומדויק בין אם נכתבים פרטי הנכס ופרטי הצדדים ובין אם התנאים ופרטי נסח הטאבו. כמובן שיש לפרט את תאריך המסירה של הנכס, הסכום הכולל, מספר התשלומים וכד'.

הכנת עסקת מקרקעין

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »