גילוי מרצון – מה זה ומדוע הוא חשוב לי אם אני גר בארץ ויש לי עסק בחו"ל?

גילוי מרצון נשמע אולי כמו שם של משחק חברה אבל הוא למעשה מושג מתחום המיסים. מדובר בתוכנית במסגרתה מצהירים ביוזמתם נישומים (חייבים במס) על חובות עבר שלא שולמו ובכך פועלים למחיקתם. בכתבה הבאה נדון בגילוי מרצון ובחשיבותו לבעלי עסקים בחו"ל.

 

הפיקוח גובר

החשיבות של המושג גילוי מרצון רלוונטית במיוחד בהקשר האמריקאי. עקב המשבר של 2008 החל הממשל האמריקאי במאמץ מרוכז של איסוף מיסים במטרה לייצר הכנסה נוספת לקופה הציבורית. כך למעשה החלה הגברה משמעותית של הפיקוח על חובות לרשות המיסים האמריקאית אצל אזרחי ארצות הברית שאינם מתגוררים בה, וכן על בעלי נכסים ועסקים הפועלים בארצות הברית. מוסדות פיננסיים בכל רחבי העולם חויבו לתת דיווח מלא על הכנסות אזרחים אמריקאים, ואם לא היו חשופים לקנסות כבדים ולסנקציות כלכליות.

בהתאם לשינוי בפיקוח, לא מעט אנשים החלו להתעניין יותר בתשלום המיסים שלהם ובהסדרתם בהתאם לדרוש. משרדים המתמחים במיסוי אמריקאי החלו לצוץ בארץ ובעולם, כמו למשל מסאמריקה המורכב מצוות רואי חשבון ועורכי דין אמריקאיים ומעניק שירות לקהל הישראלי בתחום זה.

 

על גילוי מרצון בכמה מילים

במסגרת הפיקוח הגובר של הממשל האמריקאי עלתה קרנה של תוכנית הקרויה גילוי מרצון. מטרת תוכנית זו היא להסדיר את ענייני המיסים של יחידים ותאגידים משנים עברו, ובכך להסיר את החששות לקנסות ולעונשים נוספים הנגזרים מהעלמת מס. התוכנית יועדה לקהל היעד שצוין קודם, אזרחים אמריקאיים שאינם תושבי ארצות הברית, ועסקים שיש להם פעילות אמריקאית כלשהי.

הליך הגילוי מרצון חולק לשתי קטגוריות מרכזיות: חייבים ללא חשד לתרמית, וחייבים החשודים עם חשד לתרמית. כפי שניתן להבין מהשם, מדובר בחלוקה על פי מניעיהם של הנישומים – האם העלמת המס נעשתה בכוונת מכוון או שמא ברשלנות תמימה? לכל קטגוריה (אשר בתוכה נכנסות תתי קבוצות נוספות) יש הקלות ספציפיות בעבורה בתמורה ליוזמה להסדיר את ענייני המס. כך למשל, חייבים עם חשד לתרמית עשויים להיקנס על הונאות שבוצעו בעבר במסגרת תשלומי המס, אך באופן מופחת הרבה יותר מאשר היו מגלים את מעשיהם דרך ביקורת או אקט לא יזום אחר.

 

מה הקשר לבעלי עסקים בישראל?

מטבע הדברים, תאגידים וחברות יותר מורכבים מבחינת מיסוי בהשוואה ליחידים. לכן כל עסק שיש לו פעילות עסקים כלשהי בארצות הברית חייב להיות עם אצבע על הדופק בכל הקשור להגשת דוחות מסודרת ותשלום מיסים כנדרש. חשד להעלמת מס יכול לגרור לעונשים כבדים כלפי העסק, כספיים ולא כספיים כאחד. לכן מומלץ מאוד לבעלי עסקים שלא שילמו מיסים כראוי בעבר להצטרף לתוכנית גילוי מרצון, לזכות בהקלות על קנסות אפשריים, ולהוריד טרדה זאת מסדר היום. כמובן שכדאי לעשות זאת עם משרד המתמחה במיסוי אמריקאי ובהליך הבירוקרטי של הצטרפות לגילוי מרצון.

גילוי מרצון – מה זה ומדוע הוא חשוב לי אם אני גר בארץ ויש לי עסק בחו''ל

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »