מהן הסכנות שיש בהדברה כימיקלית?

חודשי הקיץ המתקרבים אלינו מביאים איתם שינויים רבים. חלק מהשינויים שמגיעים הם חיוביים, כמו שעות אור ארוכות יותר, מזג האוויר שמתאים לטיולים ולבילויים ועוד, אבל חלק מהשינויים אינם כאלה. בכתבה שלפניכם נדבר על תופעה שמתרחשת בעיקר בקיץ, והיא הגעת מזיקים מסוגים שונים, על הפתרונות לבעיה זאת, ועל הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. 

 

איך עובדת הדברה כימית?

הדברה כימית היא בעצם סוג ההדברה הוותיק והמוכר ביותר. בשיטה זאת, משתמשים בחומרים כימיים שונים בכדי להרוג או להרחיק את המזיקים השונים. ניתן להשתמש בחומרי ההדברה במספר שיטות שונות כמו התזה, ריסוס, הטמנה או אפילו אידוי במקרים קיצוניים.

את חומרי ההדברה מרססים בדרך כלל באזורים שבהם יש ריכוז גדול של מזיקים. הדברה זאת לוקחת בין מספר שעות למספר ימים, כתלות בסוג המזיק שאותו נרצה להדביר ובכמות המזיקים שנמצאת באזור שאותו נרצה לנקות.

 

מה הן הסכנות בהדברה כימית?

בשנים האחרונות, לאחר שאירעו מספר תאונות שנבעו מעבודה לא מקצועית של מדבירים, הוקשחו מאוד הכללים של עבודה עם חומרי הדברה כימיים במרחב הביתי. כיום, רוב החומרים שמאושרים לעבודה בבתי מגורים אינם מזיקים במיוחד. אבל למרות זאת, עדיין מדובר בחומר כימי רעיל, שמטרתו להרוג יצורים חיים.

לכן ישנה עדיין סכנה בהדברה כימית והיא הסכנה בהרעלה של יושבי הבית על ידי חומרי ההדברה שבהם השתמש המדביר. ניתן להפחית את הסיכוי לכך במידה ועוקבים אחרי מספר כללים בסיסיים, שרובם עוסקים בעזיבה של האזור המודבר בעת ההדברה ופרק זמן לאחר מכן, ובאוורור של האזור המודבר.

 

מה הן החלופות להדברה כימית?

הדברה כימית היא רק סוג אחד של הדברה שקיים כיום בשוק ההדברה. הסוגים האחרים הם הדברה ביולוגית והדברה אקולוגית. הדברה ביולוגית היא הדברה שנעשית באמצעות שימוש במנגנוני הטבע בעצמו. לדוגמה, במקרה של נגע עכברים בשדה חיטה, המדביר הביולוגי ישתמש בטורפים טבעיים בכדי למגר אותה.

הדברה אקולוגית דומה במהותה להדברה כימית, אבל עם הבדל מהותי אחד. בהדברה אקולוגית החומרים בהם ישתמש המדביר הם חומרים טבעיים בצורת תמצית או תמיסה, והרעילות שלהם יחסית לחומרי ההדברה הכימית היא נמוכה במיוחד. לכל המידע בנושא אפשר ללחוץ על הקישור.

 

לאיזה סוגי מזיקים הדברה אקולוגית מתאימה?

הדברה אקולוגית מתאימה באופן עקרוני לכל סוגי המזיקים הביתיים. לעיתים רחוקות בלבד, במקרים של התפשטות חמורה מידי של מזיקים, הפתרון היחיד יהיה הדברה כימית. במקרים אלה יש גם צורך לעזוב את הבית למספר ימים, בכדי לתת לחומרי ההדברה להתפזר באוויר ולהיעלם.

 

סכנות ההדברה הכימיקלית – סיכום

הדברה כימית היא סוג ההדברה המוכר ביותר והמקובל ביותר. למרות זאת יש לסוג הדברה זאת סכנות שמתלוות אליו. לכן, פותחה ההדברה האקולוגית. הדברה זאת דומה במהותה להדברה הכימית, אבל בגלל השימוש בחומרים שונים, היא מסוכנת פחות.

חומרי הדברה כימיים

אולי תאהבו גם את:

מס ומטבעות 2024
מי משלם מס שבח?

מס שבח הידוע גם כ"מס רווחי הון", הוא סוג של מס המוטל על הרווח שנרכש ממכירת נכס שעלה בערכו עם הזמן. התמצאות ותמרון נכון בחוקי

קרא עוד »
הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »