מהי רשלנות רפואית – מדריך מהיר

רשלנות רפואית היא מקרה מצער במיוחד שחולש על בתי המשפט בישראל בכל שנה ושנה, חשוב להכיר מקרוב את עולם הרשלנות רפואית, כדי להיזהר מפניה אך גם כדי לדעת כיצד לפעול במקרה בו היא נקרית בדרכנו. רשלנות רפואית, היא שם כולל למקרה בו הצוות הרפואי נהג כלפי המטופל ברשלנות ובחוסר זהירות, שהובילו בהמשך לנזק ישיר עבור המטופל. לפניכם הכל על מהי רשלנות רפואית – מדריך מהיר.

 

מה היא בדיוק רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית, עונה למגוון מצבים וסיטואציות שונות, ולמעשה תחומים ומקרים רבים נחשבים לכאלה בכל שנה ושנה בבית המשפט בישראל. רשלנות רפואית היא מקרה בו הצוות המטפל ,הרופא או כל ישות טיפולית אחרת – נהגו ברשלנות ובחוסר זהירות עד כדי שיצרו אצל המטופל נזק שנגרם מרשלנותם והיה יכול להימנע עם התנהלות מקצועית ונאותה. לעוד מידע, היכנסו אל אתר המתמחה בנושאי תביעות רשלנות רפואית.

 

באילו תחומים יכולה להיווצר רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית, עשויה לקרות ולהיווצר בכל טיפול שהוא, בו חב המטפל חובת מקצועיות והתנהלות מסוימת. כך למשל היא עשויה לקרות אצל רופא ומנתח, אצל קוסמטיקאית, וגם על ספת הפסיכולוג. מאחר ומדובר במקרים בהם המטפל נהג ברשלנות – התחום כאן הוא רחב ונוגע לכל תחום טיפולי ורפואי שהוא.

 

האם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

תביעות רשלנות רפואית הן נפוצות מאחר ורשלנות רפואית היא תופעה די רווחת בהתאם. כדי להתמודד עמה, רבים בוחרים לתבוע את הצוות המטפל ששגה, כדי להשיג הכרה ומענה משמעתי מתאים להם, וכן כדי לקבל פיצויים מתאימים, בגין הנזק שגרמו למטופל. תביעות רשלנות רפואית מתנהלות יחד עם עורך דין המתמחה בדיני הנזיקין והרשלנות.

 

אילו סוגי רשלנות רפואית נפוצים במיוחד?

  • טעות במתן תרופות – פסיכיאטרים, פסיכולוגים, קוסמטיקאים וכל סוג של רופא ומטפל שהוא, נותנים לנו לא פעם מרשם לתרופות וכדורים שאמורים לפתור את הבעיה ולטפל בה. לא פעם, המטפל הרפואי טועה בשיקול הדעת ובחוות הדעת המקצועית ורושם לנו תרופות לא מתאימות. מדובר ברשלנות רפואית שלא רק תגרום לנו נזק ותופעות לוואי מיותרות אלא גם תמנע מאתנו טיפול הולם במקביל.
  • אבחון שגוי – אבחון שגוי הוא אחד מסוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים והחמורים ביותר. במקום לאבחן את הבעיה ולטפל בה, הרופא המטפל מבצע שגיאה, לא שולח לבדיקות מתאימות, ומפספס את האבחנה הנכונה. הטעות הזו משפיעה חמורות על היכולת של המטופל להבריא ומבזבזת לו זמן יקר שיכל להיות מושקע בטיפול באבחון האמתי.
  • רשלנות בהליך רפואי או קוסמטי – רשלנות במהלכו של הליך רפואי כמו במהלך ניתוח מסוים או אפילו במהלך בדיקת דם, או רשלנות למשל במהלך הליך קוסמטי שהוא – היא רשלנות נפוצה במיוחד שמותירה את המטופל עם נזק, שיכל להימנע בקלות עם התנהלות מקצועית ומוקפדת יותר מצד הצוות הרפואי המטפל.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »