פציעה בצבא: להיות מוכרים כנכה צה"ל בגין פציעה בצבא

פציעות יכולות לקרות בכל זמן ובכל מקום, במיוחד אם אתם משרתים בצבא ביחידות קרביות. ואם כבר מדברים על פציעות בצבא, חשוב להדגיש כי גם חיילים ג'ובניקים עשויים להיפצע בצבא בתרחישים שונים. אם חלילה נפצעתם כתוצאה מפעולה כזו או אחרת, המידע הבא בשבילכם.

אין ספק, השירות הצבאי הוא תקופה קסומה (בעיקר כשמסתכלים עליה בדיעבד), אבל לפעמים השירות הצבאי גם מלווה בפציעות. במקרים מסוימים, הפציעות יכולות להוביל חיילים וחיילות לתקופות החלמה לא קצרות. כמובן, הטיפולים הרפואיים יהיו חלק בלתי נפרד מהפציעה. במקביל לכל אלו, כאילו שזה לא מספיק – יש גם את התביעה המשפטית. במקרה זה, יש לכם סיוע משפטי של עורך דין משרד הביטחון וצה"ל.

 

פגיעות כתוצאה משירות צבאי ותביעות נגד משרד הביטחון

להיות מוכרים כנכה צה"ל זו זכותכם, בין אם שירתם שירות ג'ובניק או שירות קרבי. כמובן שככל שהשירות קרבי יותר, כך גוברים הסיכונים השונים שאליהם החיילים נחשפים. וכשמדברים על סיכונים, חשוב להבין שכשזה קורה חלילה, זה קורה במפתיע תמיד ולא ניתן לעולם לצפות את זה.

נכון שבארצנו זה יכול לקרות גם ברחוב, במיוחד כשמדברים על פעולות איבה, אבל בצבא הסיכונים הם אפילו גדולים יותר. בכל מקרה בו אדם מסוים נפגע כתוצאה משירות צבאי, חשוב לזכור כי יש חוק התיישנות על כל מקרה של פציעה כתוצאה משירות בכוחות הביטחון.

 

מה אומר חוק ההתיישנות לגבי תביעה נגד משרד הביטחון?

יש לכם למעשה 3 שנים מיום הפציעה להגיש את כתב התביעה. עוד חשוב להבין כי ברוב המקרים, יהיה ניתן לזרז את התהליכים המשפטיים והבירוקרטיים במידה מסוימת. יהיה ניתן לזרז את התהליכים האלו אם בוחרים בעורך הדין הנכון, בסופו של דבר.

למען האמת, ישנם עורכי דין שיכולים אפילו לגרור ולגרור תביעות משפטיות נגד משרד הביטחון, לפעמים גם במשך שנים רבות. בשורה התחתונה, ההמלצה הכי גורפת היא להסתייע בעורך דין שמחזיק במוניטין רב שנים וברקורד של זכיות של תביעות נגד משרד הביטחון. אתם יכולים לשבת עם עורך הדין לפגישת ייעוץ, ולמעשה זו אפילו חובה.

 

האם יש צורך לשבת לפגישת ייעוץ עם יותר מעו"ד אחד?

אם יש צורך, או אם לא הרגשתם "קליק" עם עורך הדין, שבו לפגישת ייעוץ נוספת עם עורך דין אחר. אין ספק שזה יצריך ממכם השקעה כספית מסוימת, אבל כשמדברים על תביעות משפטיות – מדברים על הטווח הארוך והרחוק.

גם אם כרגע תצטרכו להשקיע עוד כמה מאות שקלים על פגישת ייעוץ עם 2 עורכי דין, ייתכן שבטווח הרחוק זה יהיה שווה את זה. אל תתפשרו על עורך הדין הנכון, שיעמוד אתכם באש ובמים לאורך כל כתב התביעה נגד משרד הביטחון.

 

עו"ד

אולי תאהבו גם את:

מס ומטבעות 2024
מי משלם מס שבח?

מס שבח הידוע גם כ"מס רווחי הון", הוא סוג של מס המוטל על הרווח שנרכש ממכירת נכס שעלה בערכו עם הזמן. התמצאות ותמרון נכון בחוקי

קרא עוד »
הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »