מהם יתרונות הליך הגישור?

גישור הוא אחד מהדרכים שבהן ניתן לפתור סכסוכים ומחלוקות במדינת ישראל. בהליך זה נפגשים הצדדים שנמצאים בסכסוך עם מגשר מקצועי. המגשר, בשיתוף פעולה עם הצדדים, מנסה להגיע למצב של הסכמה על סיום הסכסוך. בכתבה נפרט מעט על הליכי גישור ועל היתרונות שלהם מול הליכים משפטיים ומול בוררות. 

 

מה הוא גישור ולמי הוא מתאים?

סכסוכים ומחלוקות נוטים לפרוץ לעיתים קרובות מאוד בגלל סיבות שאינן קריטיות לצדדים באמת, ואפשר היה להגיע להסכמה של הצדדים בנושא באמצעות משא ומתן פתוח ובנפש חפצה. בדיוק לצורך כך הומצא הליך הגישור. הליך זה הוא בעצם משא ומתן עם תיווך של גורם שלישי, שיש לו ידע מקצועי בניהול סכסוכים והגעה לפשרות.

כל מי שהגיע למצב של סכסוך או מחלוקת עסקית או משפחתית, יכול להיעזר בהליך גישור בכדי לנסות לפתור את המצב על ידי משא ומתן בין הצדדים. היכנסו לכאן  לקבלת פרטים נוספים בנוגע להליך גישור.

 

מה הם ההבדלים בין גישור לבוררות?

בניגוד להליכי בוררות, בהליכי גישור אין למגשר שום סמכות לפסוק או לקבוע לצדדים דרך פעולה מסוימת. ההחלטה של בורר בהליך בוררות, כמוה כפסק דין של בית משפט. לעומת זאת, מגשר צריך לסמוך על הסכמת הצדדים בכדי להגיע לסיום הסכסוך, מכיוון שהליך הגישור הוא הליך של משא ומתן לכל דבר ועניין. במידה והליך זה נכשל, אפשר לפנות להליכי בוררות או להליכים משפטיים מול בית המשפט הרלוונטי לעניין.

 

אילו יתרונות יש לגישור על פני הליך משפטי?

הליך משפטי במדינת ישראל הוא תהליך ארוך, מורכב ויקר מאוד. דיונים משפטיים על חוזים ובתחומים עסקיים יכולים להימשך שנים רבות. בנוסף לכך, הליכים משפטיים יכולים לפגוע בכל הצדדים המעורבים בתיק ואי אפשר לדעת בתחילת המשפט, מה יהיה בסופו.

לעומת זאת הליכי גישור יכולים אומנם להסתיים בחוסר הסכמה, אבל לא תיגרם כתוצאה מכך פגיעה משמעותית בצדדים השונים. בנוסף לכך הליכי גישור, במידה והם מסתיימים בהצלחה, הם קצרים משמעותית מהליך משפטי וזולים בהרבה לכל המעורבים.

 

אילו יתרונות יש לגישור על פני בוררות?

גישור הוא בעצם השלב המקדים שכדאי לנסות לפני שפונים להליכי בוררות. זאת משום שהליך גישור מנסה להוביל להסכמה בין הצדדים, ואילו הליך בוררות קובע בצורה סופית את הפתרון למחלוקת. כדאי לנסות לבדוק האם הצדדים במחלוקת יכולים להגיע לפתרון שייטיב עם כולם לפני שפונים לגורם שיכריע בין הצדדים.

 

יתרונות הליך הגישור ככלי לפתרון סכסוכים – סיכום

גישור הוא בעצם הליך של משא ומתן בצורה כנה ואמיתית. בהליך זה משתתף גורם שלישי שנקרא מגשר. תפקידו הוא להביא להסכמה בין הצדדים בנושא הסכסוך ביניהם. להליך זה יש יתרונות רבים ושונים, בעיקר עלותו הנמוכה, משך הזמן הקצר שלו והפגיעה המינימלית שעלולה להיגרם כתוצאה ממנו לצדדים השונים בסכסוך.

הליך גישור

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »