חיוב בתשלום כתובה: מהן העילות לקבלת הכתובה

חיוב בתשלום כתובה: מהן העילות לקבלת הכתובה?

למרות העידן המודרני שבו אנחנו חיים ולמרות הרצון להגיע לשוויון בין המינים, בפועל אנחנו יודעים היטב לומר עד כמה אנחנו רחוקים עדיין מהסיטואציה הזאת. יש לכך הרבה מאוד דוגמאות בחיי היום יום שלנו ואחת מהן היא דווקא הכתובה שעליה חותמים במעמד המרגש של החתונה. מדובר על טקס עתיק יומין ועל מסורת שהשתרשה כבר מזמן, עוד מהימים שבהם נשים לא עבדו ולא יכלו לפרנס את עצמן לבדן. מטרתה המקורית של הכתובה הייתה להגן על האישה במקרה של פרידה וגירושין ועד היום הכתובה היא חלק בלתי נפרד מהטקס הדתי של החתונה. נשאלת השאלה מה עושים במידה והזוג מחליט להתגרש והאם האישה באמת יכולה לתבוע את כתובתה עליה חתם הבעל במעבר המרגש של לפני הכניסה לחופה. כדאי לדעת שי לא מעט מקרים שבהם זה אכן אפשרי ולכן כל אישה יכולה לשקול את צעדיה במקרים כאלה. דגלי ישראל לרכב זה פתרון נהדר.

מתי האישה תקבל את הכתובה?

ישנם לא מעט מקרים שבהם ישנה אפשרות להגיש תביעה לקבלת כתובה, כמו לדוגמה: אם הגבר הסתיר מהאישה מצב בריאותי חמור, אם הוא בגד בה או אם הוא התייחס אליה בצורה אלימה. כל אלה, על פי דיני ההלכה, הם עילות מספיק טובות לקבלת הכתובה. במקרים שבהם הבעל הוא זה שרוצה להתגרש ואין לו סיבה מוכחת לכך, הרי שבית הדין יחייב אותו בדרך כלל לשלם את הכתובה לאשתו. בנוסף לכך, גם במקרים שבהם האישה היא זו שמעוניינת להתגרש בגלל סיבות כמו בגידה או אלימות, הרי שלמרות שהיא זו שמעוניינת בצעד עדיין היא תקבל את כתובתה. לעומת זאת, אם הגבר רוצה להתגרש והוא יוכח שהאישה בגדה בו או שהיא עזבה את הבית ואין בכוונתה לחזור אליו, הרי שהאישה לא תקבל את הסכום הנקוב בכתובה. במקרים שבהם שני בני הזוג יבחרו יחדיו להתגרש בדרך כלל הם יגיעו להבנות ביניהם מבחינת חלוקת הרכוש ובמסגרת ההבנות הללו האישה לרוב תוותר על הכתובה עצמה.

נישואין

האם עורך דין מוביל יוכל לעזור לכם בנושא?

בין אם את האישה שדורשת את הכתובה שלה ובין אם אתה הגבר שצריך לשלם, כדאי שתדעו שעורך דין שמתמחה בתחום הזה יוכל לסייע לכם יותר ממה שאתם חושבים. יש מקרים קיצוניים שבהם הסכום בכתובה גבוה מאוד כי הבעל כתב אותו בבדיחות הדעת ובלי מחשבה שיום אחד הוא יצטרך לשלם את הסכום, דבר שהופך את ההתנהלות לעוד יותר מורכבת. כל מקרה צריך להיבדק לגופו ומה שבטוח זה שאם ניתן יהיה להגיע להבנות, הרי שהליך הגירושין יסתיים מוקדם יותר ובצורה טובה יותר לשני הצדדים. לכן כדאי לכם לבחור עורך דין מוביל שיוכל לעזור לכם ויפה שעה אחת קודם, כי איזה טעם יש לדחות את העניין?

 

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »