ארבע זכויות רפואיות שמגיעות לילדים חולי סרטן

מחלת סרטן הינה מחלה קשה הפוגעת לא רק בחייו של החולה, אלא גם בחייהם של הקרובים אליו ומשפחתו. מדינת ישראל מכירה בחולי הסרטן כחולים במחלה כרונית, ומעניקה להם זכויות מסוימות בגין המחלה וההתמודדות הארוכה והמתמשכת בה. בין קביעת אחוזי הנכות לבין הוצאת תו חניה, אלה הם ארבעת הזכויות הרפואיות שמגיעות לילדים חולי סרטן. 

 

גמלת ילד נכה עבור ילדים חולי סרטן

ילדים שעוברים תהליכים רפואיים הכוללים טיפולים כימותרפיים או הקרנות יכולים לקבל גמלת נכה. נכון ל-2022, הקצבה הינה בגובה של 7,168 ש"ח, כלומר 235%, בתקופות הטיפול וחודש לאחר סיומן. בחמישה החודשים לאחר הטיפולים גובה הקצבה יורד ל-100%.

בנוסף, ילדים שעוברים טיפולים ביולוגיים זכאים לגמלה בגובה 50% עד 100%, כלומר עד ל-3,000 ש"ח. זכאות הגמלה יכולה להימשך גם מעבר לחמישה חודשים, זאת במידה והילד ממשיך לסבול ממחלות ממושכות אחרות בעקבות הסרטן. מידע נוסף על זכויות ילדים חולי סרטן ניתן למצוא באתרים כמו קול הזכויות, כל זכות ועוד.

 

בחירת טיפולים רפואיים

קופות חולים מסוימות מעניקות לילדים חולי סרטן ולהוריהם חופש בחירה של בית החולים בו הם יקבלו טיפול. למידע יש ליצור קשר עם קופת החולים בה מבוטח הילד ולברר את הסדרי הבחירה מול בתי החולים. במידה וביקשתם לקבל טיפול בבית חולים מסוים וסורבתם, ניתן להגיש תלונה לקופת החולים או לפנות לבית המשפט.

במידה ואתם מעוניינים לקבל חוות דעת רפואית נוספת מרופא מומחה חיצוני, הדבר אפשרי ואף מוצע מימון חלקי של הרופא על ידי קופת החולים. בנוסף, ילדים חולי סרטן אינם צריכים לשלם דמי השתתפות עצמי בקופות חולים ומוענקות להם הטבות כספיות בשירותים רפואיים מסוימים.

 

זכויות במקום העבודה הורה לילד חולה סרטן

הורים לילדים עם מחלה כרונית יכולים לקבל עד 90 ימי מחלה מהעבודה במהלך שנה, זאת על חשבון ימי המחלה או החופשה שצברו. במידה והעובד הוא הורה יחידני, הוא זכאי לקבל 110 ימי מחלה. במקרה בו עובד נאלץ להתפטר ממקום העבודה בעקבות מחלת הילד, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויים פיטורים גבוהים יותר.

זכאות זו מותנית בוותק העובד במקום העבודה. בנוסף הורים לילד חולה סרטן שמקבל גמלת ילד נכה, זכאים לנקודות זיכוי ממס הכנסה.

 

הנחה ברשויות המקומיות

  • הנחה בארנונה – ההנחה מוענקת להורים שילדם מוכר כמקבל קצבת ילד נכה. ההנחה מגיעה עד לגובה של 33%, בהתאם לגודל הנכס. על מנת לקבל את ההטבה יש לפנות לרשות המקומית. שימו לב כי שיעור ההנחה משתנה ממקום למקום.
  • הנחה בחשבון המים – ילדים המקבלים גמלת ילד נכה זכאים לקבל תוספת חודשים 3.5 מ"ק מים בתעריף נמוך.
  • הנחה בחשבון החשמל – משפחותיהם של ילדים חולי סרטן זכאים להנחה של עד 50% מחשבון החשמל.

מגיע לילדים חולי סרטן

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »