זיוף גימלים וימי מחלה בצה״ל

זיוף גימלים וימי מחלה בצה״למהן ההשלכות במידה ותיתפסו

 

ה״גימלים״ הם המינוח הצבאי לימי מחלה. אלו הם ימי מחלה הניתנים לחייל בהתאם לנסיבות מצבו הבריאותי על ידי רופא צבאי או מרפאה העובדת עם הצבא. אמנם אף אחד לא רוצה להיות חולה, אך כמה גימלים המושגים במרמה וזיוף יכולים להיות דרך מעולה לכאורה להשיג כמה ימי מנוחה. אך אל תקלו ראש בנושא כי הצבא ממש לא מקל ראש בנושא גימלים וזיוף ימי מחלה; הגימלים הם מסמך צבאי לכל דבר וזיופים היא עבירה חמורה על פי חוק השירות הצבאי. אתם אולי חושבים שמדובר בעבירה קלה של זיוף גימלים אך המינוח הצבאי קובע שזהו זיוף מסמכים צבאיים, מינוח המרמז על חומרת העבירה.

זיוף גימלאים בצבא

זיוף גימלים הוא אינו עבירה משמעתית

 

חיילים חייבים להיות מודעים לכך שזיוף גימלים הוא אינו עבירה משמעתית אלא עבירה פלילית אשר יכולה להביא להגשת כתב אישום ומאסר. אז בא לכם כמה ימי חופש בשביל לבלות עם החברה, מוטב שתחשבו פעמיים לפני שתנסו לזייף גימלים.

 

מי שמזייף גימלים צפוי להיתפס במהרה; חיילים יכולים לקבל היום טיפול רפואי במרפאות חיצוניות אך הרשויות הרלוונטיות בודקות בחדשנות כל מסמך רפואי. אנו חיים בעולם ממוחשב בו גופי הבריאות העובדים עם הצבא מקושרים אחד לשני בצורה ממוחשבת ומסייעים למצ״ח לעלות במהרה על כל מקרה של זיוף גימלים ולפתוח בחקירה מיידית.

 

מאסר עד תום ההליכים

 

במקרים מסוימים החייל צפוי למאסר עד תום הליכים אך לצורך כך יש צורך בצירוף של 3 אלמנטים:

 

  1. יש להוכיח כי החייל זייף למעלה מ 30 ימי גימלים.
  2. יש להוכיח כי החייל אכן מימש את אותם הגימלים.
  3. יש להוכיח כי בפועל החייל נעדר מיחידתו למעלה מ 35 יום.

 

בהינתן הנסיבות הללו התביעה הצבאית יכולה לבקש מבית המשפט הצבאי להורות על מאסר עד תום ההליכים. בית המשפט עושה את השיקולים שלו ומקבל את ההחלטה לפי שיקולים משפטיים – צבאיים.

 

הענישה בזיוף גימלים

 

על פי מדיניות צה״ל, חייל אשר זייף מעל 30 ימי מחלה עומד בפני הגשת כתב אישום פלילי. רבים גוזרים מכך שעבור פחות משלושים יום מדובר בדין משמעתי ביחידה אך הפרקליטות היא זו שמוסמכת לקבל את ההחלטה ויש לה את השיקולים שלה. במילים אחרות, אל תבנו על זה. כמו כן אל תשכחו שחייל אשר זייף גימלים גם נעדר מיחידתו ללא רשות (הרי הגימלים היו מזוייפים) וצפוי להיענש גם על זה.

 

גימלים יכולים לבוא מתוך הצבא או מתוך מרפאות אזרחיות העובדות בשיתוף פעולה עם הצבא. כאשר מדובר בזיוף גימלים של הצבא בית המשפט הצבאי מתייחס לכך כאל עבירה של מסמכים צבאיים עם עונש מקסימלי של 3 שנות מאסר.

 

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »