מה החוק אומר במקרה של תקיפה מינית?

החוק בישראל מחמיר מאוד בנוגע לתקיפה מינית והוא מגדיר שורה ארוכה של פעולות שמבוצעות נגד המותקף ויכולות להקים עילה להגשת תביעה.

במאמר הבא נסביר מה מאפיין את החוק, עם מי אפשר להתייעץ וכיצד נערכים להתנהלות בין כתלי בית המשפט

תקיפה מינית משותפת לכל המגדרים, הגילאים והתרבויות. עם זאת, יש לה מאפיינים משפטיים פחות או יותר מובהקים. בגלל המאפיינים הללו, ניתן להצביע על מקרים מסוימים ולבדוק האם אפשר להגדיר אותם בתור תקיפה מינית או לא. לאחר מכן, אפשר להתייחס בהתאם אל האופן שבו החוק לא רק מגדיר מהי תקיפה מינית – אלא גם קובע איזה עונשים ניתן להטיל על האשמים.

התייעצות עם עורך דין היא הפעולה המומלצת בכל מקרה של דילמה והתלבטות בשאלה מה החוק אומר במקרה של תקיפה מינית. אם רוצים לקבל מידע אמין ולנצל את המפגש עם עורך הדין בשביל לקבוע אסטרטגיה משפטית כזו או אחרת, התייעצות מוקדמת תעשה את העבודה. בנוסף, אפשר גם להכין שיעורי בית בצורה עצמאית על מנת לנסות לברר מה החוק אומר במקרה של תקיפה מינית.

 

למה כדאי לדעת מה אומר החוק במקרה של תקיפה מינית?

היכרות עם מאפייני החוק יכולה להתבצע דרך אתר כמו https://www.dw-law.co.il/תקיפות-מיניות וכדאי לנצל את ההזדמנות על מנת לרכז את המידע תחת קורת גג אחת. אם משתמשים במקור מידע אמין, נערכים היטב לכל סוג של מקרה משפטי.

מבחינת התובעים למשל, המשמעות של איסוף המידע היא גיבוש אסטרטגיה שמגדילה את הסיכוי לקבלת כתב התביעה על ידי בית המשפט. בצד של הנאשמים, איסוף המידע נועד על מנת להתגונן ולבחור טענות כמה שיותר חזקות – שמבוססות על פרטי החוק ועל הניסוחים שלו. לכן השאלה מה אומר החוק במקרה של תקיפה מינית חשובה לא רק ברמה הציבורית הרחבה, אלא גם ברמה האישית של גברים או נשים שמעורבים בתהליך.

 

איך קובעים מהי תקיפה מינית?

סוגיות שונות סביב הנושא של תקיפה מינית עוזרות לנהל את התחום גם במישור המשפטי וגם במישור הפרקטי. בגלל שקיימים סוגים שונים של תקיפות מיניות, יכולות להיות לפעולה כזו גם הגדרות אחרות. על קצה המזלג, אפשר למשל להזכיר את ההבדל בין תקיפה מינית שמבוצעת על ידי אדם זר לחלוטין וכוללת מעשה מיני שמתבצע ללא כל הכנה מוקדמת – לעומת תקיפה מינית שמבוצעת על ידי אדם קרוב שמוכר לקורבן ואף עשויה להתאפיין בלחץ ואיומים פסיכולוגיים שונים.

לסוג התקיפה וחומרתה יש השפעה על העונש שיוטל על הנאשם. אם רוצים למצות את הדין לפי הוראות החוק, כדאי להתייעץ עם עורך דין ולהבין את המשמעות של כל מקרה. יתרה על כך, התייעצות עם עורך דין מאפשרת לפרום את קשר השתיקה ולמנוע הישנות מקרים.

 

פסיקה משפטית

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »