איך מנקים שטיח

בבתים רבים, כמו גם בלא מעט בתי עסק ומשרדים, ניתן למצור שטיחים המתפרשים על פני חלקים גדולים מהשטח. שטיחים עשויים להעניק לבית או לעסק אווירה ייחודית ומעניינת, ולסייע מאד בהפחתת רכשים ושמירה על השקט והשלווה במקום. עם זאת, אחת הבעיות הידועות בינה המגבלות בניקוי השטיחים. והסיכון הגבוה להיווצרות כתמים שיהיו בלתי ניתנים להסרה. זאת, כבר בשלבים הראשונים שלאחר פרישת השטיח בבית או בעסק. מהן הסכנות להיווצרות כתמים ואילו אמצעים ניתן לנקוט על מנת למנוע אותם? איך מנקים שטיח ביעילות? להלן כמה טיפים.

שטיח מגוגל

כיצד נוצרים כתמים על השטיח

כתמים על השטיח יכולים להיווצר ממגוון רחב של סיבות. עם הגורמים לכתמים כאמור ניתן למנות מזון או משקאות שנפלו או נשפכו על השטיח, וגרמו לכתם גדול ומכוער. ככל שהכתם נמצא במקום מרכזי יותר, כך הצורך בטיפול בו הוא גדול יותר. בנוסף, קורה לא אחת שילדים קטנים שישהו על השטיח או שיחקו שם, השאירו אחריהם התום המשחק מתנות כאלה ואחרות, שבעקבותיהן מתעורר הצורך הדחוף לנקות היטב את השטיח. גם חיות הבית השונות אוהבות שטיחים, ולרמו שהן מאולפות ומבוייתות, הל עלולות להשאיר שם מיני שאריות בלתי רצויו. למען הסר ספק – גם חתולים עושים את אותו הדבר. זאת, כיון שמבחינתם השטיח הוא מקום מסתור מצויין. כל האמור לעיל הוא רק אפס קצהו של מגוון האפשרויות להיווצרות כתמים על השטיח.

באשר למניעה- הדבר הטוב ביותר הוא לנקוט משנה זהיראות כשאוכלים, שותים או מארחים אורחים על גבי השטיח. בנוסף, אם יש ילדים בבית כדאי לבדוק באופן קבוע את השטיחים. זאת, על מנת לזהות בהקדם האפשרי מוקשים או כתמים שונים על השטיח, שעלולים עם הזמן להפוך לבלתי ניתנים לניקוי.

ניקוי שטיח ביעילות – כך עושים זאת נכון

הדבר הראשון שצריך לעשות ברגע שהתגלה כתם על השטיח, הוא בראש וראשונה לאסוף את כל המרכיבים של הכתם. עם זאת, חשוב לבצע זאת בזהירות. אסור בתכלית לשפשף את השטיח ואסור לנסות לנקות את הכתם בעזרת מים, חומץ או כל חומר אחר. שפשוף של השטיח גורם להסרת הצבע שלו, ולהתערבבות בין הצבעים השונים שלו שתייצר כתם גדול יותר ומכוער. הצבע שעל השטיח איננו מוטמע בסיבים שלו וניתן להסיר אותו בקלות יחסית. זאת הסיבה, אגב, שבמרבית המקרים הניקוי היחיד המתאים לשטיח הוא ניקוי יבש.

בשלב הבא, מומלץ לפזר חומרים שאמורים לספוג את הלכלוך. החומר הפשוט והטוב ביותר הוא סודה לשתייה. מדובר בחומר קל להשגה, זול וזמין. כדאי להשאיר את החומר הזה על הכתם למשך זמן סביר, של לפחות שעה. אם אפשר, כדאי להשאיר אותו על השטיח למשך הלילה. בהמשך, מסירים את החומר מעל לשטיח בעדינות. במרבית המקרים, חלק גדול מאד הכתם נספג ונעלם.

אם בכל זאת נותר כתם על השטיח, כדאי להשמין את המומחים של קלינטק ניקוי ספות מעור וניקוי שטיחים. המומחים כאמור משתמשים בחומרים ייעודיים, שבחלק ניכר מהמקרים מסירים את הכתם במלואו. עם זאת, יש כתמים שהופכים לבלתי ניתנים להסרה, אם לא טופלו בתוך זמן סביר מרגע שנוצרו.

אנשי מקצוע לשיפוץ הבית.

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »