איך יודעים אם מגיע לי החזר מס?

אנשים לא תמיד מודעים לכך שישנם מקרים בהם המדינה תהיה חייבת להם כסף וגם תשלם להם אותו. לפיכך, מה שנותר לעשות זה לבדוק האם מגיע לכם כסף מהמדינה. על פי רוב המקרה שבו יגיע לכם כסף מהמדינה קשור בתשלומי המס שאתם משלמים.

מכיוון שמס הכנסה מבצע התחשבנות עם כל אזרח רק פעם בשנה, בסוף שנה, יכול בהחלט להיות מצב שבמהלך השנה משהו השתנה בסטטוס שלכם, בגובה השכר שלכם וכו', ולכן יגיע לכם החזר כספי ממס ההכנסה. במאמר הזה אפרוס בפניכם את הכלים בהם תוכלו לעשות שימוש בכדי לדעת האם מגיע לכם החזר מס.

 

אילו תנאים צריכים להתקיים כדי שתהיו זכאים להחזר מס?

 

עובדים שהיו שכירים בשנת המס

מה יכול להשתנות במצבכם האישי שבעיטיו תהיו זכאים להחזר ממס ההכנסה?

  • לידת ילד, גירושין, סיום וקבלת תואר, הם סיבה לקבלת החזר מס.
  • פיטורין – במידה ופוטרתם יגיע לכם החזר מס גם אם קיבלתם דמי אבטלה.
  • עבודה בשתי עבודות – במידה ועבדתם בשתי עבודות ולא ביצעתם תאום מס מכל סיבה שהיא, יגיע לכם החזר מס.
  • החלפת מקום עבודה – במידה ובמהלך שנת המס שיניתם מקום עבודה מכל סיבה שהיא, יגיע לכם החזר מס כתוצאה מהפרשי שכר בין שני מקומות העבודה.
  • נשים שיצאו לחופשת לידה ועובדים שיצאו לחל"ת – נשים שבמהלך שנת המס ילדו ויצאו לחופשת לידה תהיינה זכאיות להחזר מס כתוצאה משינוי הסטטוס האישי וקבלת נקודות זיכוי חדשות. גם עובדים שיצאו לחל"ת במהלך השנה יהיו זכאים להחזר מס מכיוון שלפחות באופן זמני סטטוס התעסוקה שלהם השתנה.

 

החזר לעצמאים

אם בחרתם דווקא בדרך עצמאית אין זה אומר שלא יכול להתקיים מצב בו יגיע לכם החזר ממס הכנסה. זה אמנם בדרך כלל יעיד על כך שהכנסותיכם במהלך השנה לא היו מספיק גבוהות וההוצאות שלכם היו גבוהות יותר.

במצב דברים שכזה אתם למעשה מדווחים על הפסדים של העסק וזה אמור לגרום לכך שיגיע לכם החזר ממס ההכנסה. הדבר נכון בעיקר אם שילמתם מקדמות מס באחוזים גבוהים במהלך השנה ולא דרשתם תוך כדי תנועה את שינוי גובה המקדמות.

 

כיצד ניתן לבדוק האם מגיע לכם החזר מס?

אופציה ראשונה לבדיקת זכאותכם היא כמובן בצורה מקוונת באמצעות סימולטור חינמי של מס הכנסה או משרדי רואי חשבון שבמרבית המקרים נותנים שירות זה בחינם. הסימולטור יחשב עבורכם את סכום ההחזר המגיע לכם על פי נתונים שתזינו לתוכו.

לאחר מכן, כנסו לאתר מס ההכנסה, מלאו טופס בקשה להחזר מס באופן מקוון כמובן,  שלחו את הטופס באמצעות האתר וקיים סיכוי טוב שבתוך 30 ימים תראו בחשבון הבנק שלכם את ביצוע ההעברה ממס ההכנסה.

חשוב לציין שההליך המקוון הן של הסימולטור והן באתר מס הכנסה הוא ידידותי ויעיל ואולם, לא תוכלו להימנע מהגשת הטפסים גם בצורה ידנית במשרדי מס הכנסה במקום מגוריכם כשאתם מביאים מסמכי מקור חתומים על ידכם. מה לעשות זו הדרישה של מס הכנסה. אבל, הגשת הטפסים תיחשב לפי התאריך של ההגשה המקוונת, כך שזה בכל זאת מזרז את הטיפול.

 

בדיקה באמצעות איש מקצוע

ניתן לקבל שירות מחברות שמספקות שירותי בדיקה און ליין www.taxes-refund.co.il או להיעזר ברואה חשבון מקצועי שיבצע עבורכם הן את הבדיקה האם מגיע לכם החזר מס והן את הגשת הטפסים לבקשת ההחזר.

החזר מס

 

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »