איך ומתי נכנסו מטבעות הקריפטו לחיינו

מטבעות הקריפטו הפכו ללהיט חם במהלך השנים האחרונות של התפתחות העידן הדיגטלי. מדובר במטבעות עם פוטנציאל אדיר שהחלו לצבור תעוזה כתוצאה מעלייתו של מטבע הביטקוין. כמו כן, הם שינו לחלוטין את הדרל שבה אנחנו מסתכלים ומבינים מטבעות וכספים. רוצים לשמוע עוד בנושא? המשיכו לקרוא!

 

מטבע קריפטו – מה זה בעצם?

למי מבינכם שתהה מה זה קריפטו, הגעתם למקום הנכון! בשביל להבין מה זה מטבע קריפטו כדאי שנבין קודם כל מה זה מטבע באופן כללי יותר. מטבע הוא למעשה כלי המשמש להערכת סחורות ושירותים בשוק. עד שנת 2009 (עם התפתחות מטבע הביטקוין), העולם התבסס על סוג המטבע הקלאסי שאנו מכירים עד היום.עם התפתחות הטכנולוגיה, נוצר לו סוג של מטבע חדש השונה בהווייתו מסוג המטבע הקלאסי שאנחנו רגילים להכיר.

השם קריפטו נגזר מהמונח קריפטוגרפיה שמשמעותו הצפנה כלומר אמצעי האבטחה שנועד למנוע גניבות והעתקות. ההצפנה היא למעשה חלק בלתי נפרד מהמטבע ומהווה חלק מהערך שלה. חשוב לזכור לגבי קריפטו שהאמינות והסמכות שלו היא חלק משמעותי לצורך הערכת השווי שלו. רמת האמון הזו מושגת באמצעות אבטחה שתבטיח החזקה של המטבע והעברתו מבלי שיהיה חשש מדליפת נתונים.

 

איך מטבעות קריפטו עובדים?

מטבעות קריפטו למעשה מתבססים על רשתות תוכנה. הכוונה היא למספר רב של מחשבים שמטרתם להריץ עותקים נפרדים. כל המידע הנמצא במחשבים קשור זה לזה אבל עדיין קיימת הפרדה בין המחשבים ולא ניתנת אף שליטה לאף מחשב בודד בפני עצמו. המטרה של המחשבים האלה היא עיבוד עסקאות ושימור מאגר הנתונים משום שהם מהווים מקום לרישום ואיחסון העסקאות שנעשות בקריפטו. העסקאות האלו עוברות עיבוד שמעובדות לידי "בלוקים" וכל בלוק מהווה חוליה בקשר כרונולוגי של שרשרת. כך התוכנה שמעבדת את העסקאות נקראת "בלוקצ'יין".

 

איך ניתן לקנות קריפטו?

בעבר על מנת לרכוש קריפטו, יש להוריד תכנה ומרצים בה גרסה עצמית שלה כלומר כורים מטבעות חדשים של ביטקוין באופן עצמאי. אולם, בפועל ההליך הזה היה מסורבל ויקר מאוד ואף דרש הבנה מעמיקה שאין לרוב האנשים. דרך העיקרית שבה ניתן לרכוש את המטבעות היא דרך בורסת קריפטו  דרך נוספת לרכוש את המטבעות היא דרך ייעוץ פיננסי שעשוי לעזור לכם לרכוש את המטבעות או ירכוש אותם עבורכם באופן של הכנסה לאחת מקרנות סל שעוסקות בקריפטו.

היתרון בפנייה לבורסה היא שהיא למעשה אחראית על שמירת הכסף שלכם מפני גורמים עוינים. הם למעשה אחראים על החשבון שלכם באופן מסוים כך שאם מישהו מנסה לבצע תרמית בחשבון שלכם ולרוקן אותו סכנה היא שלא ניתן להפוך חזרה עסקה שהתרחשה באופן לא כשר.

 

לסיכום,

קריפטו הוא מטבע ששינה את העולם. עסקאות רבות נעשות דרכו והוא ממשיך לצבור תאוצה בחלוף השנים. דובר בכסף מסוג חדש שעשוי להניב תשואות גדולות לעתיד.

מטבעות קריפטוגרפיים

אולי תאהבו גם את:

הסלון
5 רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון הוא מרכז הבית והלב הפועם של מרחב המחייה שלנו. הסלון הוא המקום בו נבלה הכי הרבה, ונרצה שיהיה הכי נוח ופונקציונלי עבורנו. אבל יחד

קרא עוד »